[email protected] | tel. +48 661 115 910 | +48 733 763 555

Uwaga – przypominamy! Zostało niespełna 6 miesięcy na dostosowanie publicznych serwisów internetowych do potrzeb niepełnosprawnych obywateli

Dostępność serwisów administracji publicznej

Do 30 maja 2015 r. serwisy administracji publicznej mają być dostosowane do potrzeb obywateli niepełnosprawnych, zgodnie z międzynarodowym standardem WCAG 2.0.

Tak stanowi rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (…) z 12 kwietnia 2012 r. [link do serwisu BIP MAC]. Chodzi o serwisy publiczne w rozumieniu ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne [link do Internetowego Systemu Aktów Prawnych]. Istotą jest zniesienie barier w korzystaniu z informacji. Warto jednak pamiętać, że serwis dostępny jest po prostu serwisem lepszym – wygodniejszym w użyciu, lepiej wyszukiwanym, przyjaźniejszym także dla cudzoziemców oraz osób starszych czy słabiej wykształconych. Choć zasady dostępności opisane w standardzie WCAG 2.0 wydają się bardzo techniczne, istota dostępności jest prosta: twórcy treści muszą za każdym razem zastanowić się, co z tego trafi do odbiorcy. Czy komunikat da się odczytać? Czy będzie zrozumiały? Dbamjy o to, by nasz serwis był możliwie w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych. Wiemy jednak, że trzymanie się standardów dostępności wymaga ciągłej uwagi i zdobywania wiedzy – a na to trzeba czasu.

Sprawdź czy Twój serwis administracji publicznej jest dostępny i dostosowany do potrzeb obywateli niepełnosprawnych oraz czy spełnia założenia standardu WCAG 2.0!

Oferujemy wsparcie w całym procesie tworzenia i utrzymania dostępnych stron internetowych – od projektowania, poprzez realizację, audyty, szkolenia po nadzór kolejnych zmian. Oferujemy również szereg usług związanych z dostępnością, jak dostosowanie elementów wideo dla osób niewidomych i niesłyszących, tworzenie dostępnych dokumentów w różnych formatach (pdf, word, open office).

Szczegóły oferty:

  • Badanie i audyty eksperckie dostępności architektonicznej;
  • Szkolenia zespołów redaktorów i webmasterów z dostępnego publikowania informacji;
  • Doradztwo i wsparcie w dziedzinie dostępności;
  • Działania na rzecz dostępności – udostępnianie osobom niepełnosprawnym elementów dotąd niedostępnych;
  • Audyty dostępności stron internetowych dla osób niepełnosprawnych;
  • Audyty dostępności miejsc i urządzeń dla osób niepełnosprawnych;
  • Uczestnictwo zespołu ekspertów i testerów w procesie projektowania nowych, dostępnych serwisów i aplikacji internetowych;
  • Bieżące monitorowanie dostępności serwisu;

1. Audyt dostępności serwisu internetowego

W ramach audytu dostępności przeprowadzane jest badanie zgodności strony WWW z kryteriami wskazanymi w standardach WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines) na poziomie AA. Instytucje publiczne otrzymują audyt na podstawie kryteriów WCAG 2.0 na poziomie A oraz AA. Na życzenie audyt może być rozszerzony do poziomu AAA. Wynikiem badania jest raport dostępności, który stanowi źródło informacji na temat tego, jakie błędy muszą zostać usunięte, aby serwis spełnił wytyczne dostępności i był przyjazny dla użytkowników z niepełnosprawnością.

Wycena:

  • Audyt ogólny
  • Audyt szczegółowy (wraz z opisem poprawy)

2. Poprawa istniejącego serwisu lub stworzenie serwisu internetowego na nowo – gwaerancją sukcesu!

Użyteczny serwis internetowy jest intuicyjny i łatwy w obsłudze dla wszystkich użytkowników, szczególnie tych mniej doświadczonych. Użyteczność (ang. usability) jest dziedziną, która bardzo dynamicznie rozwija się na świecie i w Polsce. Ma ona wpływ na to, jak wyglądają i działają wszystkie serwisy internetowe.

Użyteczność to ogromna dziedzina praktyczna i teoretyczna, w której istnieje szereg teorii oraz prowadzi się badania z użytkownikami, mające na celu poprawienie ergonomii i wygody obsługi serwisów. W przypadku firm, np. prowadzących sklepy internetowe, użyteczny serwis będzie skutecznym narzędziem sprzedaży produktów i usług. W przypadku serwisów informacyjnych celem będzie prawidłowa prezentacja informacji, w taki sposób, by każdy mógł do nich dotrzeć i z nich skorzystać.

Koszt wykonania poprawy serwisu jest uzależniony od ilości błędów jakie zostaną wskazane przez audyt / koszt wykonania nowego serwisu jest uzależniony od wielkości strony www.

3. Szkolenie

Szkolimy z prowadzenia serwisu i dostępności. Pokazujemy jak redagować treści aby były dostępne.

Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób tworzyć strony www dostępne dla osób niepełnosprawnych zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności.

 

Szczegółowa oferta:

Pobierz PDF: Oferta dostosowania serwisu do standardów WCAG 2.0

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close